Magazin tradițional vs. magazin online
Comerţul reprezintă una dintre cele mai importante activităţi ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piaţă, indiferent de forma acestuia. Comerţul are o importanţă strategică pentru dezvoltarea echilibrată şi viabilă a sistemelor economice şi sociale din orice ţară.
Comerţul tradiţional este caracterizat prin existenţa magazinelor tradiţionale (clasice) în care un consumator merge pentru a-şi procura produsele necesare. În ultimii ani auzim tot mai mult vorbindu-se despre comerţul electronic, un concept nou construit în mediul online care are foarte multe beneficii pentru consumator, dar şi pentru comerciant. Caracteristica principală a acestei forme de comerţ este faptul că tranzacţiile au loc prin alte metode decât cele clasice: telefon, programe de teleshopping sau Internet.
Vă propunem în cele ce urmează o analiză a costurilor de exploatare pentru cele două variante de magazin pentru o lună de funcţionare. Am ales pentru dumneavoastră varianta de comerţ cu haine şi accesorii pentru un magazin situat într-un vad bun însă oricine şi-ar putea calcula şi alternative de alte tipuri de magazine în funcţie de ceea ce doreşte să vândă.
Tabel comparativ costuri
Cheltuieli lunare magazin tradițional / cheltuieli lunare magazin online | Magazin tradiţional haine şi accesorii | Magazin online haine şi accesorii |
---|---|---|
TOTAL COSTURI | 1880,00 € |
510,00 € |
Închiriere spaţiu 100 mp (10,00 EUR/mp) / Găzduire aplicaţie e-commerce | 1000,00 € | 10,00 € |
Costuri utilităţilor (electricitate, apă, gunoi, supraveghere video, căldură, aer condiţionat etc.) / Costuri livrare curierat | 130,00 € | Incluse în prețul final coș |
Costuri salarizare personal (2 angajați + taxe) / Costuri salarizare personal (1 angajat livrare + mentenanță) | 600,00 € | 350,00 € |
Costuri reclamă şi publicitate (cataloage, flayere, publicitate) / Costuri promovare şi reclamă online (buget) | 150,00 € | 150,00 € |
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!